fbpx

Zespół Szkół Technicznych

Bytom

 The Angevins, a European dynasty: testimonies, settlements, relics” w ramach programu ERASMUS+, Akcja 2: Partnerstwa współpracy szkół.

Projekt, oprócz historii, łączący ze sobą inne przedmioty tj. geografię, WOK, j.angielski, a przede wszystkim informatykę ponieważ będzie tworzony w oparciu o najnowsze technologie. Projekt dotyczy Dynastii Andegawenów, ich spuścizny w Europie. W Polsce przedstawicielem tej dynastii była Królowa Jadwiga, córka Ludwika Węgierskiego.

W projekcie współpracujemy z czterema szkołami partnerskimi z Włoch, Francji, Chorwacji oraz z Węgier.

Czas trwania projektu: XI 2020 – X 2022

Ilość uczestników: 20 uczniów (klasy I – III)

Zadania przewidziane w projekcie:

– zbieranie dowodów i wszelkich informacji dotyczących panowania dynastii Andegawenów w Europie;

– współtworzenie wirtualnego muzeum opartego na zebranych materiałach;

– tworzenie strony www projektu (zdjęcia, filmiki, raporty mobilności)


W ramach projektu planowane są cztery mobilności, czyli wyjazdy zagraniczne do krajów partnerskich.

 

UCZESTNICY PROJEKTU ERASMUS
‘The Angevins, a European dynasty: testimonies, settlements, relics’

  1. Oskar Zięba I IO
  2. Remigiusz Nowak IM
  3. Marcin Michta I infa
  4. Klaudiusz Korab I infa
  5. Kuba Nowicki I IO
  6. Wiktor Łukawski 2 infb
  7. Cezary Mitas 2 goze
  8. Bartłomiej Bielak 3 infb
  9. Mateusz Buchczyk 3 infb
  10. Tomasz Duraczek 3 M
  11. Bartłomiej Ociepka IM
  12. Kaliciak Jakub IM
  13. Dawid Sornik 3 infa
  14. Mikołaj Błach I IO
  15. Piotr Michalak I infa
  16. Patryk Ziętek 3 infb
  17. Maciej Kiwacki IM
  18. Karol Katryniok 2 inf4
  19. Tomasz Werenc 2 eg
  20. Marcin Skwara IM

Lista rezerwowa:
Kamil Karkocha IM
Szymon Przewieślik 2inf4

REGULAMIN REKRUTACJI DO PROJEKTU ERASMUS + KA 229 WSPÓŁPRACA SZKÓŁ
‘The Angevins, a European dynasty: testimonies, settlements, relics’

Uczestnicy i partnerzy projektu:

  1. Zespół Szkół Technicznych (Polska)
  2. Liceo Classico e Musicale ‘D.Cirillo`(Włochy) – koordynator
  3. Kozgazdasagi Politechnikum Alternativ Gimnazium (Węgry)
  4. Association de Gestion des Etablissements Catholiques d’Enseignement (Francja)
  5. Srednja skola Metkovic (Chorwacja)

Cele projektu:

  1. międzynarodowa współpraca wpłynie na utrzymanie wysokiej jakości nauczania oraz zbudowanie potencjału europejskiego,
  2. uczniowie, nauczyciele i społeczność lokalna poszerzą wiedzę na temat historii i dziedzictwa kulturowego Europy,
  3. uczniowie zdobędą i wzbogacą swoje umiejętności oraz wiedzę potrzebną do samorealizacji oraz rozwoju osobistego, (np. komunikowanie się w języku obcym, posługiwanie się technologiami informacyjno-komunikacyjnymi, umiejętność uczenia się oraz pracy zespołowej),
  4. budowanie postaw tolerancji, motywacji, wiary we własne możliwości, kreatywności, umiejętności współpracy i zaangażowania się w działania edukacyjne,
  5. umożliwienie udziału w projekcie chętnym uczniom, nauczycielom i członkom społeczności lokalnej, wymiana doświadczeń, nowoczesnych, innowacyjnych metod i technik pracy w zakresie edukacji.

 Ogólne informacje o projekcie

  1. Projekt realizowany jest w okresie od 2020-11-01 do 2022-10-31.
  2. Projekt jest finansowany przez Unię Europejską i jest realizowany w ramach programu partnerstwa strategiczne na rzecz edukacji szkolnej – współpraca szkół programu Erasmus+ . Liceo Classico e Musicale ‘D.Cirillo`(Włochy) jest koordynatorem powyższego projektu, partnerami są następujące kraje: Polska, Chorwacja, Francja, Wegry.
  3. Projekt skierowany jest do uczniów Zespołu Szkół Technicznych w Bytomiu.
  4. W realizacji zadań projektu może wziąć udział 20 uczniów.
  5. Udział w projekcie jest dobrowolny.
  6. Projekt realizowany jest w formie zajęć pozalekcyjnych, zajęć szkolnych oraz indywidualnie przez uczniów.
  7. Głównym celem projektu jest poszerzenie wiedzy o historii i  kulturze krajów europejskich, nawiązanie międzynarodowej współpracy ze szkołami, wymiana doświadczeń, podniesienie jakości nauczania, motywowanie uczniów do nauki języka obcego oraz historii, szerzenie otwartości, tolerancji w obliczu wielokulturowości.
  8. W ramach projektu przewiduje się cztery krótkoterminowe wyjazdy do szkół partnerskich – mobilności.

Zasady rekrutacji uczestników projektu

  1. Rekrutacja prowadzona będzie od 1 listopada 2020 r. do 5 grudnia 2020 r. przez Zespół Projektowy oraz przedstawiciela Dyrekcji.

W skład Zespołu Projektowego Erasmus+ wchodzą:

p. Katarzyna Bielecka (koordynator)
p. Ewelina  Krysiak -Roykiewicz
p. Jolanta  Kasprzyk
p. Michał Gaweł

      2. Uczestnikami projektu mogą być uczniowie z klas 1-3 technikum, zakłada się możliwość przyjęcia nowych członków do Grupy Projektowej.

3. Kryteria brane pod uwagę przy rekrutacji uczniów do udziału w projekcie:

  • motywacja ucznia do udziału w projekcie,
  • zadeklarowanie systematycznego uczestnictwa w projekcie przez cały okres jego realizacji.
  • przynależność do grupy projektowej nie jest jednoznaczna z zapewnieniem możliwości wyjazdu za granicę.

Zadania uczestników projektu .

Do zadań uczniów biorących udział w projekcie należy:

  1. Wspólne z opiekunami omówienie i ustalenie zasad współpracy w realizacji projektu.
  2. Realizowania działań zaplanowanych w harmonogramie na dany rok szkolny.
  3. Organizowanie i wykonanie własnej pracy lub współpracy w ramach grupy zgodnie z potrzebami.
  4. Promowanie działań projektowych wśród społeczności szkolnej i lokalnej.
  5. Przygotowanie zadań projektu, udział w przygotowaniu produktów końcowych, ich publiczną prezentację oraz rozpowszechnianie rezultatów po zakończeniu projektu.

Rezygnacja i relegacja uczestnika z udziału w projekcie 

  1. Uczestnik ma prawo do rezygnacji w projekcie, po zgłoszeniu jej do koordynatora projektu.
  2. W przypadku rażącego naruszenia Regulaminu, zachowania skutkującego zniszczeniem mienia bądź zagrażającemu utracie życia i/lub zdrowia uczestnika lub innych osób zaangażowanych w projekt Zespół Projektowy Erasmsus + ma prawo usunąć uczestnika z grupy projektowej na każdym etapie jego trwania.

POSTANOWIENIA KOŃCOWE                             

  1. W momencie zaistnienia nieprzewidzianych okoliczności, koordynator ma prawo zmiany postanowień powyższego regulaminu.
  2. W przypadku zaistnienia kwestii spornych, podjęcie decyzji będzie należało do komisji złożonej z Dyrekcji Szkoły, koordynatora i jednego z nauczycieli biorących udział w realizacji projektu.