godlo zstio@zstio.bytom.pl Zespół Szkół Technicznych i Ogólnokształcących
41-907 Bytom ul. Modrzewskiego 5 | tel/fax: 32 281 38 58

Kolejna wyprawa na staże do Hiszpanii

malaga1Hola a todos! Po miesięcznym stażu uczniów klasy III inf A w Sewilli, przyszedł czas na praktyki dla klasy równoległej - III inf B. Od wczoraj ekipa złożona z piętnastu uczniów tej klasy jest w Grenadzie. Przypominamy tym co siedzą w ostatniej ławce na lekcji geografii, że zarówno Sewilla jak i Grenada leżą w południowej Hiszpanii:-)

Sama podróż nie trwała zbyt długo. W niedzielę o 3.00 w nocy wyruszyliśmy spod szkoły na lotnisko do Krakowa, skąd liniami lotniczymi Lufthansa najpierw do Frankfurtu, a chwilę potem do Malagi. Podróż była całkiem przyjemna. W południe byliśmy na miejscu. Organizatorzy zadbali o to, żeby umilić nam czas jak najbardziej i zabrano nas na wycieczkę po Maladze. Tam odwiedziliśmy najważniejsze miejsca tego pięknego miasta, a o 19.00, w towarzystwie innej grupy z Francji wyruszyliśmy do Grenady, gdzie zostaliśmy zakwaterowani w dwóch ogromnych apartamentach na obrzeżach miasta. Zanim się rozpakowaliśmy była już północ. Zmęczeni udaliśmy się spać.
Pierwszy dzień roboczy to spotkanie z organizatorami, załatwienie najważniejszych spraw, kurs języka hiszpańskiego i kolacja w pobliskim hotelu. Jutro zaczynamy praktyki na dobre.
Hiszpania przywitała nas ciepło. Może 20 stopni to nie jest dużo jak dla tubylców, ale dla nas taka temperatura to luksus. Hiszpanie poubierani są jakby była sroga zima... kurtki, czapki, szaliki…. Ciekawe co musieliby na siebie włożyć przybywając do Polski:-) Miny przechodniów na widok niektórych z nas ubranych w spodenki czy koszulki są bezcenne…
To pierwsza mobilność w ramach projektu „Przekonaj się czy twoje umiejętności zawodowe są wystarczające by zacząć karierę na europejskim rynku pracy” realizowany w programie Erasmus+ - Kształcenie i szkolenia zawodowe. Następne dwie grupy wyjadą już za rok, a będą to informatycy z obecnych klas drugich. Rekrutacja już na początku roku kalendarzowego…
Kilka zdjęć z wyprawy znajdziecie na szkolnym fejsbuku.

Listopad 2017
Pn Wt Śr Cz Pt So N
Brak plakatu
› Święto Zmarłych
Data :   1 listopad 2017

pogimnazjum.bytom.pl

progeCAD - alternatywa AutoCAD ®

Dostawcą szkolnej wersji 2D&3D programu progeCAD Professional jest biuro konstrukcji i rozwoju SoliCAD, s.r.o.